Haninge AK:s Lyftarforum
Startsida · Debattforum · Spel · Länkar September 06 2010 04:16:40
Navigation
Startsida
Haninge AK:s Hemsida
Debattforum
FAQ
Spel
Länkar
Kontakt
Sök
Sidinformation
Haninge AK:s Lyftarforum
önskar
Flint498
VÄLKOMMEN
Som ny användare

Antal registrerade användare: 90

Superadministratörer: 1
Administratörer: 0
Användare: 89

Inloggade användare:

Emil Rinse 6 veckor
TommyNyh80 veckor
Micke85 veckor
Sebastian T89 veckor
josu97 veckor

Gäster: 2

Din IP-adress: 38.107.191.89

Antal forumkategorier 20
Antal forumämnen 63
Antal foruminlägg 927
Kommentarer 12
Nyheter 5
Klotterplanket 166
Senaste debatter
Kalender
September
TiOnToFr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Evenemang
Se mera här
Gå till ämne
Haninge AK:s Lyftarforum | Tips | Övrigt
Sida 1 av 5 1 2 3 4 > >>
Författare Idéer för svensk lyftning !!!
Lasse liten
Användare

Hemort: Mariestad
Registrerad: 14.08.06
Publicerat datum: 18-12-2006 07:10
Polzer frågade i en annan tråd vad som ska göras för att vända den trend som svensk lyftning är inne i och som manifesterades med tydlighet av utklassningen i finnkampen. STF har tappat initiativet (om de haft något). Vi på forumet är det enda ljus som finns just nu och det är upp till oss att skapa vad som ska bli framtiden. Jag tänkte börja med att stickla ut hakan och presentera några av mina idéer. Jag vill inte att ni håller med, bara att vi tycker och engagerar oss.

Landskampen ja !!! 11-0 Finland och jag konstaterar att svenskla landslaget inte bestod av en enda lyftare som borde satt på sig en seniorlandslagstrikå !!! Och då blir nästa fråga varför man överhuvudtaget åker dit. Det kostar pengar med 11 lyftare + domare + officials till Finland över en helg. Och det var till ingen nytta för svensk lyftning. Pengarna kan användas många gånger bättre. Jag är tveksam till den mesta internationella representationen i detta läge. Ska den finnas ska den vara planerad och strategisk för framtiden. Någon planering finns inte och har inte funnits på många år. Jag tycker det är dags att bygga medvetet för framtiden. Välj ut 10-15 lyftare som klockan går åt rätt håll för (förlåt Krafth och Lögdahl, jag gillar er men ni är inte svensk elitlyftnings framtid). Sätt er tillsammans med respektive hemma tränare och planera in lämpliga tävlingar de närmaste åren och bygg långsiktigt. Ge dem som verkligen vill möjligheter att jobba med planering och inte tvingas till tävlingar och bantningar med kortvarsel för att fylla landslag som inte har en chans (varför i hela friden skulle J Källgren banta igen för att vara chanslös i en seniorlandskamp - han är ungdom och kan med tiden bli en bra seniorlyftare om man inte tvingar honom att vara landets enda -56:a). Ge denna grupp förutsättningar för bra träning och erfarenhetsutbyte mellan varandra och deras tränare.
Sportchefen ska organisera det hela och skapa förutsaättningar, inte kladda i lyftarnas träningsupplägg eller teknik (det sköter hemma tränarna bättre). Gruppen på 10-15 lyftare (tjejer och killar) ska vara långsiktig. Inte nödvändigtvis de bästa utan de som vill bli bäst (vilja manifesteras i handling inte i ord). Långsiktigheten innebär också hjälp vid skador och stöd att skapa sociala lösningar för träning.
Låt denna gruppsplanering ligga till grund för internationell representation. Bestäm långt innan (6-12 mån) vilka som representerar vid vilka tävlingar och låt den långsiktiga strategin styra.

Det var en tanke. Jag har fler men nu är den er tur Kom ihåg, den enda dumma tanken är ingen tanke.
Författare RE: Idéer för svensk lyftning !!!
Polzer
Användare

Hemort: Skara
Registrerad: 13.11.06
Publicerat datum: 18-12-2006 13:29
Hmmmmmm! Det här är inte ett lätt problem.
Just nu snurrar det av idéer i mitt huvud så jag vet knappt vad jag skall skriva eller vad jag skall börja med.
Det allra första vi måste göra är att inse att läget inte inte är bra och att vi är på väg åt helt fel håll just nu.

STF måste satsa de mesta pengarna och resurserna på att säkra tyngdlyftningens framtid. Varför slänga ut pengar på en helt meningslös Finnkamp tex? Jag håller helt med Lars Ekman i denna fråga.

Det gäller nu att samla alla krafter så att vi kan stötta varandra och dra åt samma håll.
En stor föreningsledarträff som STF bekostar till 100% för att verkligen få med alla föreningar vore kanske en bra start. Vad tycker ni övriga?

Själv minns jag från min ungdom när rikstränaren åkte land och rike runt för att träffa klubbarna. Han var med en träning för att sedan träffa styrelsen. Man distuterade om det behövdes någon hjälp och en målsättning lades upp för framtiden, efter ett år var rikstränaren till baka och man tittade på vad som hade hänt.
Detta tror jag stenhårt på.
Avsätt pengar och åk ut och missionera för tyngdlyftningen.
Försök att väcka liv i klubbar som är på väg utför.

Mer idéer tack!!

Mats
Lasse liten
Användare

Publicerat datum: 18-12-2006 15:01
Din idé om den kringresande rikstränaren är mkt bra. Någon som inspirerar och sparkar igång lite engagemang. Och som följer upp och stöttar arbetet under resans gång. Kanske kan denne också hjälpa till att knyta ihop regionala nätverk. Distrikten är nästan döda men det finns möjligheter till gränsöverskridande samarbeten i klubbar som ligger nära varandra. Tänk på den extra inspirationen som en lyftare från en annan klubb skapar i lokalen. Vi är fåfänga och behöver någon att göra oss till för ibland. Jag kan se en linje Skara-Lidköping-Örebro- Karlstad t. ex. (i m mitten ligger Mariestad )

Föreningsledarträff är jag mer tveksam till. Samlar oftast fel folk. De på styrelseposterna är inte alltid de med engagemanget. Personligen hamnar jag utanför liksom jag varit på konferenser de senaste åren då jag i den bemärkelsen är klubblös och inte får möjlighet att delta med mina idéer och engagemang.

Fler idéer !!! Kom igen !!! Det är Brainstorm som gäller !!!

STF har inte insett vilket århundrade vi lever i ? Detta Forum borde ha startat i deras regi för 4 år sedan. Istället ger de ut en innehållslös och inaktuell tidning några få gånger om året. All heder åt Haninge AK som startade det vi länge saknat
Fredrik
Användare

Redigera

Hemort: Knivsta/uppsala
Registrerad: 17.04.06
Publicerat datum: 18-12-2006 23:48
Jag kom på en idé..jag lägger ner lyftningen,kanske kollar förbi här å ser va som händer på lyftarscenen. peace

Upsala TK
fredrikone@hotmail.com www.utkgym.se
Lasse liten
Användare

Publicerat datum: 19-12-2006 07:36
Jo det är förståss en lösning . Och jag har full förståelse då jag tänker samma tanke själv med jämna mellanrum. Senast igår när Svenska Mad kom i brevlådan (förlåt menade Tyngdlyftaren !). Fast jag levde 8 år utan lyftningen och när jag började igen var det som att få tillbaka en amputerad kroppsdel. Men man tvivlar när man ser att idéstormen inte ens blir en bris. Kan vi inte bättre eller vill vi inte !!! Nere på botten vänder man, lyfter blicken, kavlar upp ärmarna, spottar i näven och tar tag i situationen. Eller också suckar man djupt och låter självömkan ta den sista livsgnistan. Det är vårt val !!!
Polzer
Användare

Hemort: Skara
Registrerad: 13.11.06
Publicerat datum: 19-12-2006 08:21
Tydligen ett intressant ämne det här. 54 st har varit inne och läst på ett dygn, men inte tyckt någonting, märkligt tycker jag.
Alla ni som är inne och läser här borde väl ha några idéer i alla fall??
Eller räcker det med att gotta sig i vad Lars, jag och några andra tycker?
Kom igen nu!!!!!!!!

ps. Fredrik! Kan du förtydliga dig lite. Jag fattar inte vad du har skrivit,
men jag är väl lite trög kanske.
Kristoffer J
Användare

Redigera

Publicerat datum: 19-12-2006 08:56
Ni har presenterat bra ideer

I want more

Vet att det är många som inte registrerar sig fast dom är inne och tittar, registrera er! var inte räddda

------------------------------------------------------
"Bück dich befehl ich dir
wende dein Antlitz ab von mir
dein Gesicht ist mir egal
bück dich.... nocheinmal!!"

"Resistance is futile!"
mauzur@hotmail.com
sbjork
Användare

Hemort: skara
Registrerad: 15.12.06
Publicerat datum: 19-12-2006 12:53
Jag är en av de som läser era inlägg. Och håller med i mångt och mycket. Själv har jag blivit lite mer restriktiv med mina ideer de sista åren. Ska försöka ändra det nu i detta forum. Ideen om en rikstränare igen tror jag iallafall skulle kunna vara en av de viktigaste och första sakerna som bör göras för att i nuläget leda svensklyftning åt rätt håll. Bra att det förslaget läggs fram. Vad gäller en föreningsledarträff absolut jätte bra men. Vi har försökt och engagemanget finns inte hos tillräkligt många i nu läget. Provocerar jag nu?
Men tänk efter: 1 hur många kommer till diverse möten
2 hur är uppslutningen vid tävlingar
3 hos oss kallade Vgtf till möte här om veckan hur många kom(skäms på oss mig med jag var inte med)
Därför tror jag att det ska vänta in med rikstränaren först och låt detta forum bli en föreningsträff istället.
Lasse liten
Användare

Publicerat datum: 19-12-2006 20:27
Visst rikstränare. Men 2 saker:
1. Ekonomi ! För jag antar vi inte pratar om en ideel sådan. Vad ska stryka på foten och prioriteras annorlunda för att få en fram en sådan resurs om det är det vi vill.
2. Syfte ? Är det en funktion för att ha övergripande tränar ansvar. Eller som Mats inledde, någon som inspirerar och hjäper klubbar med rekrytering och att hålla igång verksamheten. Senaste vi hade en rikstränare blev han kritiserad för att sitta på kontoret och skriva kompendier och träningsprogram som ingen använde. Inge var kunnig men inspirera och entusiasmera. Nej ! det var inte hans bästa gren.
Personligen tror jag mer på nätverk av klubbar och brinnande entusiaster som samarbetar för att utveckla varandras verksamheter. Vi är några få i landet som fortfarande lever för den här idrotten. Vi måste hålla igång varandras eldar för att de inte ska slockna. Ledare skäller i varje nummer av tyngdlyftaren på andra för att de inte gör som de förväntas. Men varför är det ingen som frågar sig ? Vi blir snarare uppläxade som olydiga skolelever (eller möjligtvis rekryter) Varför åker vi inte på dessa träffar och möten ? Svaret är oftast att man inte anser att det ger tillräckligt tillbaka. Det kostar för mycket i tid och annat och resultatet blir klent. Det senaste är ungdomskommiteens försök att tvinga fram deltagande i förbundets kurser. Annars får man inga handslagsmedel. Där rök min chans att starta en ny klubb i Mariestad. Har vare sig tid eller lust att gå på meningslös funktionärskurs eller steg 1 kurs för instruktörer som jag inte anser att jag behöver. Ingen värdering av kursen bara slutsatsen att jag har begränsat med tid och ett tränarengagemang kräver tillräckligt utan att tvingas lära mig grunderna igen (har gått steg 1,2 & 3 tidigare). Ungdomskomitens uppgift borde vare att underlätta att starta upp ungdomsverksamhet i nya klubbar. Nu tror man sig kunna höja nivå med att ställa ännu högre krav. Som att höja kvalgränserna till SM när vi har för få inkvalade. Ledamöterna i denna kommite var duktiga ungdomsledare på 80 och en bit in på 90-talet men det är länge sedan de var vare sig tränare eller jobbade aktivt med rekrytering. Som jag sa vi behöver dagens engagemang, inte gårdagens. Jag är personligen helt säker att svensk lyftning inte har en chans om det inte sker en rejäl omstuvning bland de som har makten. För hur mycket vi än spekulerar här är det andra som bestämmer.
sbjork
Användare

Publicerat datum: 19-12-2006 20:48
Med rikstränare menar jag som mats en person som entusiasmerar och inspererar såväl tyngdlyftare som tränare. Han skulle för såvitt kunna fungera som tränare med programskrivning odyl i klubbar där man önskar det, om man inte anser sig ha någon lokal tränare som kan detta. Han ensam eller med stöd skulle kunna hålla i steg utbildningarna.Och det skulle inte vara en kortsiktigsatsning utan minst en 5-7 års plan på prov. Vad gäller kvalgränser till USM så ska det självklart finnas en sådan i allafall om man frågar mig. Jag ser för nuvarande att vi inte har deltagare i vissa klasser än att man kan ta medalj utan att ens kunna lyfta en skivstång. Det är väl ändå sådana vi tävlar med eller?
sbjork
Användare

Publicerat datum: 19-12-2006 20:52
Oj glömde det med nätverk ABSOLUT jätte bra ide, jag är bara lite pesimist till att vi är där än med att kunna sköta nätverken. Vi kan ju inte ens kommunicera tillräkligt för att lösa enkla tävlingar som DM mm på ett bra sätt. Men jag är helt på din sida det är framtiden.
Frasse
Användare

Hemort: Lidköping
Registrerad: 01.12.06
Publicerat datum: 19-12-2006 23:00
Jag håller med er om rikstränaren, en person med ett brinnande egagemang som är mycket ute i de olika klubbarna och tar tempen på verksamheten. Han (eller hon) ska lägga extra krut där det verkligen behövs, nämligen i de klubbar där tyngdlyftningen är på nedåtgående. I dessa klubbar kan rikstränaren stötta, pusha på och inspirera de personer som är tränare eller kan tänkas bli tränare. Det är ju trots allt engagerade tränare som tyngdlyftningssverige behöver och saknar! Även i städer där det idag inte finns nån aktiv klubb men där det finns potentiella tränare/ledare ska rikstränaren inspirera och stötta för att ev nya föreningar kan startas (ex Mariestad). Men som sagt så är det absolut nödvändigt att denne person är rätt man/kvinna för jobbet, om rikstränaren saknar det rätta engagemanget och sociala kompetensen så är en sådan satsning meningslös.

Även distriktsförbunden (och STF) måste ta ett större ansvar för de föreningar som behöver stöd och hjälp för att komma in på rätt spår igen. Distriktsförbunden bör enligt min mening också göra "hembesök" hos föreningarna med jämna mellanrum och ta reda på vad de kan göra för att stötta verksamheten. Detta borde vara distriktsförbundens främsta uppgift!

Det här med nätverk mellan föreningar är ju också en bra idé, men det gäller att det är någon/några som är drivande i dessa nätverk, annars riskerar det hela att rinna ut i sanden.

Vi som tillhör de "starka" föreningarna i Sverige har också ett ansvar att hjälpa och stötta de föreningar som inte är fullt så starka. Vi kan bidra med tips och råd om hur man bygger upp en fungerande verksamhet och framförallt att visa att vi är intresserade och bryr oss om hur det går för de övriga föreningarna i distriktet och Sverige!

Vi måste alla hjälpas åt för att få upp skutan på rätt köl igen!
www.svenskidrott.se/o/tlklidkoping
RagnarOhman
Användare

Hemort: Beddingestrand
Registrerad: 04.05.06
Publicerat datum: 19-12-2006 23:22
Kanske inte så direkt aktivt för rekryterings och klubb delen men jag tycker att varje lyftare alt. lyftare från samma klubb ska ha sina tränare/coacher med sig på läger. Man bygger ju en säkerhet i sin tränare/coach för varje pass som går och sedan komma på ett läger och träffa en person som man knappt känner är rätt tufft tycker jag(av personlig erfarenhet). Då kan tränare/coach prata mer och bygga upp en relation som förhoppningsvis hålla länge och på många tävlingar. Jag vill inte klanka ner på förbundet men ibland så är det som om de ska bestämma allting...De kanske de ska men man måste ju kompromissa och pröva nya metoder ibland tycker jag. Jag är otroligt glad över att min mamma som är min coach på tävlingar(som f.ö tränar själv när jag tränar mina 10 pass i veckan) får lov att följa med på stora mästerskap. Jag tycker att lyftaren ska kunna ha möjligheten att ta med sig en tränare eller coach på ett läger!

hob_biff@hotmail.com
Lasse liten
Användare

Publicerat datum: 20-12-2006 07:23
Bra ! Nu stormar det

Till Ragnar först ! Hemma tränaren är viktigast och det är där lyftningen skapas först och främst. Aug -04 hade vi en nystart i Trelleborg där det var tänkt att vi skulle börja arbeta med läger utifrån en idé som jag tagit fram tillsammans med Patric Bettembourg. Centralt i denna var att stärka hemmatränarnas roll genom att ge dem möjlighet att vara med på lägren och träffa varandra. En av utgångspunkterna med den tanken var min erfarenhet från tjejlägren där "mina" tjejer kom hem och ledarna hade försökt med teknikförändringar. Jag påtalade det flera gånger att jag inte ville att så skulle ske utan synpunkter på mina lyftares teknik skulle framföras till mig som var ansvarig för deras träning och teknik. Jag vet inte hur det fungerar idag men personligen har jag blivit mycket försiktig med att synpunkter direkt till lyftare. Har jag en fundering kring någons lyftande tar jag alltid med respektive tränare. Vad gäller representation har jag framfört tidigare att vi ska lägga ner off rep.arnas resor. Ska du eller någon annan på int. mästerskap kan era lokala tränare/coacher fungera som off rep. På det sättet premieras också de som faktiskt gjort jobbet. Vilken drivkraft för tränare/lyftare. Vi kör hårt nu så får vi åka tillsammans på JEM i Grekland !!

Nätverken tror jag kan fungera utan någon stor apparat. Inte alltid man kan träffas rent fysiskt men vi ser bara hur detta forum skapar nya tankar och inspiration. Vet inte hur det är för er man för mig är forumet livsviktigt för att orka hålla drivet uppe. På den tiden jag fick vara tränare i Falköping hade jag tankar på ett nära samarbete Skara-FTK-Jönköping-Skene. Vi körde en del tillsammans men skulle ha kunnat göra det mer konsekvent och därmed stärkt banden mellan klubbarna-lyftarna-ledarna. Genom en titt på lyftarkartan kan jag se en rad sådana möjliga konstellationer. Banden mellan dessa kan användas till att stöta klubbar i kris och starta upp nya alternativ. Jag är helt övertygad om att t. ex. ett nätverk Mockfjärd-Borlänge-Falun-Sandviken inte bara skulle kunnat rädda Falun från att gå i däck utan möjligheterna till nya klubbar i regionen hade funnits. Nu förstod jag i helgen att det finns ett bra samarbete Mockfjärd-Uppsala och att Borlänge har förhoppningar att följa med i detta.

Kanske är rikstränaren fel ??? Kanske ska vi satsa på flera olika nyckelpersoner i dessa regioner. Vi får fler spelare och blir inte beroende av en. Fler spelare ger fler idéer ! Och vi kommer ifrån det geografiska dilemmat med långa, tidskrävande och dyra resor som skulle suga kraften ur en rikstränare. Det är långt från Stockholm till Landskrona. Men med flera personer geografiskt spridda skulle effektiviteten öka !!!! Sug på den och fundera !!!

And the storm became a tornado !!!!!
sbjork
Användare

Publicerat datum: 20-12-2006 12:57
Mycket bra ide men blir det mindre kostnad och mer effektivt. Jag är igen lite skeptisk då jag har liten tilltro till folks ideellaengagemang. Om man ska ha sådana tränare så tror jag man måste ha heltidsanställda som inte sysslar med massa andra saker vid sidan om. Då har vi i nuläget knappt pengar till en.
Ska vi ha flera så blir det mer på ideell basis och vi riskerar att detta jobbet inte hamnar överst på deras prioriteringslista. Och för lite blir gjort? Eller har jag fel i mitt resonemang? Hoppas det, eller vad tror ni?
Frasse
Användare

Hemort: Lidköping
Registrerad: 01.12.06
Publicerat datum: 20-12-2006 13:56
Mina tankar gick i samma linje som Samuels, det är en bra idé med flera olika "regionstränare" men problemet är ekonomin. Det räcker troligtvis inte bara med reseersättning för de flesta som skulle kunna vara aktuella för jobbet.

Kanske kan man ha en rikstränare (heltidsavlönad) som i sin tur har ett antal regionstränare under sig, dessa är delvis ideella, kanske kan få reseersättning och ett arvode som motiverar några timmar per månad ute hos klubbarna. Regionstränarna kan vara knytna till distriktsförbunden och få sina arvoden därifrån. Rikstränaren är avlönad av STF. Rikstränaren kan på detta sätt besparas många resor, kanske räcker med 1-2 resor till vardera distrikt per år för att stämma av och planera inför kommande år. Med denna uppdelning kommer inte STF behöva ta hela det ekonomiska ansvaret utan det kommer också fördelas på distriktsförbunden.

Kan detta fungera?

www.svenskidrott.se/o/tlklidkoping
sbjork
Användare

Publicerat datum: 20-12-2006 14:19
Det var helt i min linje. Jag tror även att sådana distriktstränare skulle kunna vara drivande för att bygga upp de nätverk som Lasse talar om.
Vad tycker ni andra om en sådan modell? Detta är heller ingen ny tanke den har funnits länge på vissa håll inom lyft sverige tidigare. Men har aldrig provats, inte vad jag vet iallafall. Finns det fler som har ideer och synpunkter i frågan skriv in dem snälla!
Lasse liten
Användare

Publicerat datum: 20-12-2006 15:04
Varför fastna kring heltid. 5 personer runt om i landet som har varsin 20 % tjänst som nyckelperson med ansvar för nätverksbyggande och rekryteringsarbete. Vilken dröm att få ha kvar sitt civila jobb på 80 % och 1 dag i veckan bara få ägna sig åt lyftning !!! Personligen skulle jag aldrig våga ta en heltid med lyftningen då vi utan förändring inte existerar om 5 år. Men att under några år gå ner i tid på mitt arbete för att få göra det jag älskar

Har fler idéer som jag ska fila vidare på. Men jag tror vi har gjejer på g. Bra jobbat !!!!
sbjork
Användare

Publicerat datum: 20-12-2006 21:23
Det som gör att jag fastnar på heltid är att jag skulle vilja ha en person som helt och hållet kan engagera sig i lyftningen. Och inte blir kluven i vad han/hon ska prioritera från dag till dag. Utan alltid står till förfogande för lyftningen.
Du skriver du har fler ideer vilka är dom?
Obs! en sak till den som skriver död åt bla bla bla, kan man få en riktig förklaring på vad du menar. Det provocerar i onödan. Vore mycket roligare om detta forum kan ägna sig åt riktiga debatter och diskussioner som den vi har nu.
Iallafall min mening Samuel Björk Skara AK
Kristoffer J
Användare

Redigera

Publicerat datum: 21-12-2006 08:34
sbjork skrev:
Det som gör att jag fastnar på heltid är att jag skulle vilja ha en person som helt och hållet kan engagera sig i lyftningen. Och inte blir kluven i vad han/hon ska prioritera från dag till dag. Utan alltid står till förfogande för lyftningen.
Du skriver du har fler ideer vilka är dom?
Obs! en sak till den som skriver död åt bla bla bla, kan man få en riktig förklaring på vad du menar. Det provocerar i onödan. Vore mycket roligare om detta forum kan ägna sig åt riktiga debatter och diskussioner som den vi har nu.
Iallafall min mening Samuel Björk Skara AK

Har redan förklarat vad jag menade i en annan tråd. OBS det är/var ett citat som jag hade som signatur(precis som jag har "resistance is futile" nu, som sagt en tolkningsfråga. let's leave that

Jag vill veta vad mer du har för ideer lars

------------------------------------------------------
"Bück dich befehl ich dir
wende dein Antlitz ab von mir
dein Gesicht ist mir egal
bück dich.... nocheinmal!!"

"Resistance is futile!"
mauzur@hotmail.com
Sida 1 av 5 1 2 3 4 > >>
Gå till Forum:
Logga in
Användarnamn

Lösenord

Är du inte registrerad användare?
Klicka här för att registrera dig.

Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Klotterplanket
Du måste logga in för att skriva ett meddelande.

Lasse liten 
DATE: 11/06/2007 07:17
Lycka till på JVM Ragnar !!! Vi tänker på dig
Lasse liten 
DATE: 20/04/2007 06:19
Lycka till alla som tävlar i helgen. Glöm inte att posta era resultat på forumet. Åtminsone jag är intresserad av att veta hur det går för er !!!
Lasse liten 
DATE: 12/03/2007 07:59
Missa inte outsider på TV5 ikväll 12/3. Ska handla om en 14 årig lyftartjej från Ukraina som siktar på att bli bäst i världen !!!
mikael urkom 
DATE: 04/03/2007 18:19
hej det kan jag för stå att steg-1 behövs men vad ska man gör om man gar gått två gammla utbildingar ? för jag får vell inte gå den nyje steg-2 ?
Polzer 
DATE: 19/02/2007 22:19

Låt oss hoppas på många nyutbildade steg-1r under 2007.
Tyngdlyftningen behöver massor av(nya) tränare.

Visa fler meddelanden

RagnarOhman 
DATE: 27/01/2007 17:35
God Jul på daj me
Emil Rinse 
DATE: 24/12/2006 22:59
God Jul!
Polzer 
DATE: 16/12/2006 15:45
Finnkampen 2006 var ingen rolig historia för Sverige.
Förlust i samtliga klasser.
Vad är det som (inte) händer?

Mats

Patric 
DATE: 01/12/2006 21:57
Såg att det fanns en präst som inte tollererade tomtar i kyrkan under olika jul arrangemang i Kyrkan,,,

Han kanske borde tänka om...

Tomten har ju mer med Jul att göra en Vitekrists födelsedag.

Elin 
DATE: 14/10/2006 13:21
ja, nästan...;/
Väderpanel SMHI
Copyright © 2005