| Författare |
Tävlingsresultat |
Lasse liten
Användare
Hemort: Mariestad
Registrerad: 14.08.06 |
| Publicerat datum: 27-08-2006 08:01 |
|
|
Nyfiken på era resultat från 3:e omgången öppnar jag en tråd för resultat rapport. Själv tävlade jag på en av lyfthistoriens sämsta elitseriematcher i Eskilstuna. Trodde inte jag skulle platsa i vårt lag men blev bäste poängplockare efter mediokra resultat rakt över. Nöjd dock med min egen insats efter 6 klarade (inge bom hittills i år) och 120-147 vägandes 115,85 (280 p). Det är årsbästa över hela linjen och sista stöten var ganska lätt men men tog det lugnt för att inte få ont och kunna fortsätta träna. Mitt mål för året har varit att vinna lag-sm för veteraner men det sprack då båda mina lagkamrater lämnade återbud dagarna innan och laget gick upp i rök . Lägg gärna in era egna prestationer här då jag säkert inte är ensam om att vara nyfiken. |
|
| Författare |
RE: Tävlingsresultat |
Emil Rinse
Användare
Hemort: Ekeby
Registrerad: 25.05.06 |
| Publicerat datum: 27-08-2006 20:56 |
|
|
härligt att inte ha bommat iår ju! jag vägde 85.45 och gjorde 106+140 (291p.) var lätta lyft båda två. Dock hade Skene dragit sig ur så vi hade bara tre man i varje grupp. gissa om det blev högt tempo? Gick in i sista lyftet 148 (för 300p.) men det blev bara ett drag. Härligt att känna att där e mer att plocka ut till j-sm!
=|||--------|||= |
|
| Författare |
Lasse liten
Användare
| Publicerat datum: 28-08-2006 05:56 |
|
|
Grattis till bra res Emil. Ser bra ut med mer att hämta. Någon anning vad som hänt med Skene. Vet att många av dem bara tävlat och inte tränat (som på så många andra håll ). Men klubben hade en del ungdomar på G i våras. Ni gjorde ett bra lagres såg jag. Kör hårt oh toppa detta med 15 kg till på JSM |
|
| Författare |
Emil Rinse
Användare
| Publicerat datum: 28-08-2006 14:00 |
|
|
Ingen aning. fick bara reda på att dom har dragit sig ut. Dom får se till att pallra sig till Kalmar nästa omg. annars kommer tempot att bli lika olidligt denna gången.
Tack så mkt.! Vårt lag var inte spec. toppat pga. skador, men det blev hyffsat ändå ju! Måste tappa lite vikt också innan JSM men d ska nog gå bra!
=|||--------|||= |
|
| Författare |
Lasse liten
Användare
| Publicerat datum: 29-08-2006 09:50 |
|
|
Vem vet, har ni otur får ni möta oss i semin Då får du öka på helgens res lite om jag inte ska slå dig |
|
| Författare |
Emil Rinse
Användare
| Publicerat datum: 29-08-2006 20:16 |
|
|
Ja några 120-147 kommer du inte undan med isåfall...
=|||--------|||=
Redigerat av Emil Rinse datum: 29-08-2006 20:22 |
|
| Författare |
Emil Rinse
Användare
| Publicerat datum: 29-08-2006 20:16 |
|
|
dubbelpost 
=|||--------|||=
Redigerat av Emil Rinse datum: 29-08-2006 20:20 |
|
| Författare |
Lasse liten
Användare
| Publicerat datum: 30-08-2006 06:39 |
|
|
|
När småpojkar möter tjockisar tävlar vi i poäng ! Skämt åsido. Jag lär inte slå dig i någon eventuell semi. Kan inte gå för fullt om jag ska tävla 2 veckor senare i finalen(så är det att bli gammal). Väl där kan jag kanske göra runt 300 poäng. Tränade på gymet här i Mariestad igår och grejerna är SÅÅÅÅÅ dåliga. De har lovat att jag får ta dit en riktig stång så jag får försöka köpa mig en annars lär hela kroppen gå sönder om jag ska bryta med detta skämt till skivstång |
|
| Författare |
Lasse liten
Användare
| Publicerat datum: 25-09-2006 06:43 |
|
|
Måste tyvärr säga att jag skäms över mina klubbkamrater. Sa redan vid omg 3 till att jag lägger upp min träning mot semi och final och avstår resan på 80 mil till Sundsvall eftersom de övriga i laget skulle klara av att säkra semifinalplatsen utan mig. I fredags fick jag reda på att laget lämnar walk-over och inte åker till Sundsvall eftersom flera av dem inte hade "lust" att tävla. Nu ligger vi näst sist och istället för semi och final blir det kval. Om ens det eftersom det pratas om att nolla då också. Ruttet tycker en besviken lasse liten som sett fram emot en lagfinal.
Omg 4 är annars den överlägset sämsta serieomgången i svensk lyfthistoria Svensk lyftning befinner sig i något som kan betecknas som fritt fall mot avgrunden. Hur ser läget ut i era klubbar ? Handlingsplaner för framtiden och idéer om hur situationen ska lösas. Jag personligen känner mig bakbunden utan arena, utan lokalklubb och utan att någon vill lyssna på mina erfarenheter. |
|
| Författare |
Emil Rinse
Användare
| Publicerat datum: 25-09-2006 08:03 |
|
|
Jag var inte heller med. dom fick sätta in en ungdomslyftare som lyfte 71+85 i samma viktklass, i mitt ställe. de andra i laget var också lite justerade men tack vare dåliga resultat från de andra lagen ligger vi kvar på tredje plats. fast vi bara har gjort två hyffsade omgångar i år...
=|||--------|||= |
|
| Författare |
Lasse liten
Användare
| Publicerat datum: 25-09-2006 12:40 |
|
|
|
I stort sett alla lag med 6 lyftare kommer till semifinal. Att du stod över beroende på skador och väntande kommande tävlingar är inte bara OK utan till och med klokt. Att hela lag nollar på grund av lyftare som inte har lust är något helt annat. Kolla hur många lag som nollade denna omgång ? Bedrövligt ! Uppskatta sedan hur många lag som inte hade fullt manskap utan lyfte med färre lyftare än laget ska bestå av ? Snyft ! |
|
| Författare |
Kristoffer J
Användare

Registrerad: 17.04.06 |
| Publicerat datum: 26-09-2006 19:31 |
|
|
|
Lasse liten skrev:
Uppskatta sedan hur många lag som inte hade fullt manskap utan lyfte med färre lyftare än laget ska bestå av ? Snyft !
kanske för många lag i elitserien? man kanske borde "strippa" ner den en aning, mindre tävlingar på ett helt år kanske. för som det är nu så har ju dom flesta klubbar andra lag som dom måste fixa tävlingsmöjligheter för, om man har mindre lag låt oss säga 9 st så öppnar det kanske upp för sk förtävlingar där klubbarna kan ha sina resterande lag tävlandes innan elitserielagen.
För nu måste ju klubbarna fixa tävlingsmöjligheter för sina andra lag(om dom nu inte består utav samma lyftare ). Det underlättar nog för folk/ledare som antagligen jobbar helt ideelt och inte alltid har tid, måste också vara ganska tufft att få ihop domare som kan ställa upp till 2 helger.
Observera att detta bara är bara spekulationer, har ingen aning hur det funkar för dom som har elitserielag
------------------------------------------------------
"Bück dich befehl ich dir
wende dein Antlitz ab von mir
dein Gesicht ist mir egal
bück dich.... nocheinmal!!"
"Resistance is futile!"
Redigerat av Kristoffer J datum: 26-09-2006 19:35 |
|
| Författare |
Lasse liten
Användare
| Publicerat datum: 27-09-2006 06:03 |
|
|
Din tanke är helt rätt. Jag vet klubbar som inte vill vara i elitserien eftersom de inte orkar med att ledarmässigt ordna 2 tävlingar varje omgång eftersom de har u, j och ev damlag som inte får tävla samtidigt med elitlagen. T. ex. skara körde inte med bästa lag för att slippa riskera att gå upp ( de sedan inte fattat att de 2 första i ettan går direkt upp och inte kvalar som de trodde är en annan sak). Nationella ledningen hyllar nya elitserien men jag är inte lika positiv. Antalet ledare i klubbarna är begränsat och detta sliter på dem. Risken är att vi får rena seniorklubbar vilket flera av e-serieklubbarna är idag (ASK, Spårvägen, Kalmar, Sundsvall, Norrköping). Och visst är elitserie matcherna mera massmediala och publik vänliga. Men publiken lysser med sin frånvaro likafullt och att media inte kommer och tittar på parodin på elitidrott ska vi bara vara tacksamma för.
Nollorna och halvfulla lag som jag syftade på handlade nu inte i första hand om E-serien utom om de andra serierna. Nu blir det knappast 4 damlag med fullt man(dam)skap i finalen och titta på u-serien och räkna på att 4 lyftare på 150 p är 600 (150 p klarar en normalbegåvad 15-åring efter 4-6 månaders träning) så fårstår ni vad jag menar. Div 1-3 är om möjligt ännu värre. 6 lyftare om 200 p är 1200 p vilket bara ett fåtal lag kommer upp i. Vuxna män (inte gubbar) som vet hur man lyfter gör automatiskt 200 p (utan att träna mer än då och då). Mot bakgrund av sådana enkla räkneexempel kan man konstatera att det knappt finns några lyftare kvar. |
|
| Författare |
Lasse liten
Användare
| Publicerat datum: 08-11-2006 13:59 |
|
|
Nu verkar det som om jag inte får möjlighet att göra den tävling jag tränat för sedan slutet av aug. Klubben lämnar walk-over i kvalet också och jag får aldrig veta vad formtoppen jag påbörjat kan medföra. Ingen toppning på hela året .
Det positiva är att jag ojusterad klan gå in i nästa uppbyggnadsperiod och siktet är att jag gör mitt första SM sedan 1990 (17 års frånvaro från SM deltagande måste väl vara någon form av rekord !?) och att jag då ska slå Anders Bergströms stötrekord i min veteranklass. Tidigare har mig veterligen bara Jim och Anders Lindsjö tagit ifrån Anders några svenska rekord så det är väl en OK skara att sälla sig till !! Fortsätter träningen som den gjort undre hösten ska det hela inte vara några som helst problem.
För övrigt ser jag att folk är inloggade varje dag men ytterst sällan någon sklriver något i forumet. Jag loggar bara in när jag ska skriva något och undrar ni andra pysslar med ? |
|
| Författare |
Emil Rinse
Användare
| Publicerat datum: 08-11-2006 20:46 |
|
|
För att svara på din fråga så kommer jag in o kollar om någon har skrivit ngt nytt 
Det var synd med serien. Klippan måste också lämna VO efter min skada + att Peter Banke har skadat hälsenan.
Hoppas att det går bra på SM. Vilka rekord har de andra två slagit och vilket rekord siktar du på? Hur mkt är det på?
Jag har börjat att tänka om efter ett läkarbesök och om det sker ett mindre mirakel är det mycket möjligt att jag också kommer till sm och tar lite medaljer. Lycka till med träningen.
=|||--------|||= |
|
| Författare |
Lasse liten
Användare
| Publicerat datum: 09-11-2006 09:04 |
|
|
KOllar om någon skirvitnågot gör jag ett par gånger om dagen men nu mer är det ju bara du och jag som bidrager till debatten ? Loggar in gör jag bara när jag skriver.
Du antyder att din skada börjar bli bättre och det gläder mig mycket. Vi behöver alla som vill något med sitt lyftande. Om jag förstod rätt så hade du problem med en inflammation i patellan. Det vet jag allt om och om du vill kan du få en del tips hur du ska träna för att undvika det värsta.
Anders Bergström satte på 80-talet några fina junior rekord. 155 i ryck och 180 i stöt om jag inte missminner mig. Anders Lindsjö slog dessa när han presterade som bäst. Senare tog Bergström över rekorden i suppertungvikten som senior och är fortfarande den enda svesnk som gjort 400 sammanlagt och 225 i stöt. Vid de nya viktklasserna satte han stötrekord med 215,5 vilket Jim senare överträffade. Nu har Anders veteranrekorden i +105 årsklass 40-44 med 160 i stöt och 300 sammanlagt (rycket på 140 innehas av en diskuskastare från borlänge). Jag siktar på att kunna stöta 161 för att ta stötrekordet. Jag vet exakt vad jag behöver för detta och allt går enligt planerna.
Någon medalj på SM lär det inte bli då +105 är enda herrklassen med 3 man eller mer som klarar kvalgränsen på 290. Medaljer intresserar mig dock inte mina gamla ligger någonstans i källaren och samlar damm. |
|
| Författare |
Emil Rinse
Användare
| Publicerat datum: 09-11-2006 10:24 |
|
|
Haha, så sant, så sant! 
Var hos en doktor härom dagen. Han sa att det har varit bristningar på baksidan av knäsenan precis vid knäskålen. Följt av ärrbildning och sedan har det blivit blodkärl i senan och med blodkärl följer ju även nerver. Ska på ultraljud och röntgen den 4/12 sen ska jag gå till en sjukgymnast för att försöka träna bort det. Hjälper inte detta finns ett medel att spruta in som tar bort blodklärlen och som sista utväg operation.
Jag tar gärna emot alla tips du har!
Förresten så har jag en film på datorn när du stötte 156 i klippan förra våren. Lycka till med förberedelserna!
=|||--------|||= |
|
| Författare |
Lasse liten
Användare
| Publicerat datum: 09-11-2006 10:46 |
|
|
Din knäskada låter inte helt likt min men jag har aldrig fått min så ordentligt undersökt som du verkar ha fått. På min tid fanns inte så duktiga idrottsläkare som idag och allra minst där jag bodde mitt i bergslagsskogarna. Via din mail skickar jag lite tips och hur jag modifierar min träning för att klara mig så smärt och skadefri som möjligt. Skulle uppskatta om du svarade med filmen på min stöt från den senaste tävlingen jag toppade. Idag är jag mycket starkare än jag var då . |
|
| Författare |
Emil Rinse
Användare
| Publicerat datum: 09-11-2006 11:19 |
|
|
Tack så mkt! Det ska bli.
=|||--------|||= |
|
| Författare |
Kristoffer J
Användare

Registrerad: 17.04.06 |
| Publicerat datum: 15-11-2006 06:40 |
|
|
Sådär back in biz...
Har varit lite lat med forumtittandet men ska bli bättring på det.
dags för lite nya ämnen kanske?
------------------------------------------------------
"Bück dich befehl ich dir
wende dein Antlitz ab von mir
dein Gesicht ist mir egal
bück dich.... nocheinmal!!"
"Resistance is futile!" |
|