Efterlyser fler synpunkter på hur vi skall träna rätt för att höja standarden.Väntar med spänning på Tommys upplägg för så väl ungdomar som mer etablerade lyftare baserade på mina till svenska träningsförhållanden applicerade principer. Också intresserad av vad Patric från Karlstad menar hur ett "svenskt" träningsupplägg skall se ut för att undvika skadlig effekt. Intresserad av Patrics erfarenhet som lyftare och vilket upplägg som gett honom det bästa resultatet. Finns det klubbar och aktiva som är intresserade av att personligen ta del av mina erfarenheter så ställer jag gärna upp personligen. Huvudsaken är att vi återigen börjar tränar ordentligt, naturligtvis i relation till var och ens nuvarande standard. Varför inte börja med ett riktigt upplägg för våra ungdomar för att bygga en vettig grund.
Befarar tyvärr att det svala intresset beror att folket inte tränar. Jag själv är rejält sliten och ser inte att jag kommer att prestera lyftning värd namnet förrän omg 4 i höst. Trots det tränar jag 3 g/vecka. Bara bygg träning med mycket axlar, armar & rygg men ingen benträning alls förrän i början på juli så att knäna får läcka ihop. Byggträningen är inte helt relevant för lyftningen. Men som Emil skrivit är det aldrig fel att vara stark. Kan jag vara starkare än någonsin i överkroppen i slutet av sommaren kan det säkert göra någon nytta. Dessutom blir jag knäpp om jag inte får träna.
Min nya adept Ruslan gjorde sina första ryck från golvet igår. Som alltid lyfter mina adepter mycket snyggare än jag själv även om det fortfarande är lite osäkert och inga vikter. Kan jag motivera honom att växla sin träningsvilja från byggning till lyftning kommer något riktigt stort att hända till hösten. Fast jag är inte säker att jag lyckas med det då killen är lite fåfäng och är rädd att brösten och bicepsen ska bli för små om han tränar lyftning. Men han blir lite fundersam när jag som aldrig tränat armarna hux flux förnedrar byggarna i biceps curl. Kanske kan man bli stark fast man tränar lyftning.
Fortsätter min bygggträning 3 g/v och det börjar lika nåt. Lasse liten blir lite större och mkt starkare
Tyvärr blir det ingen lyftare av Ruslan. Han har hittat en boxningsklubb och tar upp sin boxning igen istället. Var 3:a på ryska ungdomsmästerskapen så där är han ingen nybörjare
Lasse liten DATE: 11/06/2007 07:17 Lycka till på JVM Ragnar !!! Vi tänker på dig Lasse liten DATE: 20/04/2007 06:19 Lycka till alla som tävlar i helgen. Glöm inte att posta era resultat på forumet. Åtminsone jag är intresserad av att veta hur det går för er !!!Lasse liten DATE: 12/03/2007 07:59 Missa inte outsider på TV5 ikväll 12/3. Ska handla om en 14 årig lyftartjej från Ukraina som siktar på att bli bäst i världen !!!mikael urkom DATE: 04/03/2007 18:19 hej det kan jag för stå att steg-1 behövs men vad ska man gör om man gar gått två gammla utbildingar ? för jag får vell inte gå den nyje steg-2 ?Polzer DATE: 19/02/2007 22:19
Låt oss hoppas på många nyutbildade steg-1r under 2007.
Tyngdlyftningen behöver massor av(nya) tränare.
RagnarOhman DATE: 27/01/2007 17:35 God Jul på daj me Emil Rinse DATE: 24/12/2006 22:59 God Jul! Polzer DATE: 16/12/2006 15:45 Finnkampen 2006 var ingen rolig historia för Sverige.
Förlust i samtliga klasser.
Vad är det som (inte) händer?
MatsPatric DATE: 01/12/2006 21:57 Såg att det fanns en präst som inte tollererade tomtar i kyrkan under olika jul arrangemang i Kyrkan,,,
Han kanske borde tänka om...
Tomten har ju mer med Jul att göra en Vitekrists födelsedag.Elin DATE: 14/10/2006 13:21 ja, nästan...;/